ApotheekDe administratieve kant van de farmaceutische zorg

De administratieve kant van de farmaceutische zorg
Naar actueel

De administratieve kant van de farmaceutische zorg

De ervaring leert dat alle nieuwe regels vaak voor meer administratieve belasting zorgen bij de apotheker en zijn team. Deze administratieve klussen worden efficiënt door onze studenten verricht. De apotheker heeft hierdoor meer tijd om zich te richten op zijn team en zijn patiënten.

‘Tienduizenden patiënten hebben baat bij MFB’s’, zo luidt het Farmaceutisch Weekblad van de KNMP. Dit is positief nieuws en een mooie ontwikkeling in de farmacie sector. Maar wat betekent dit voor de apotheek, meer administratie of juist meer gemak?

De zorg is aan het veranderen en wij veranderen mee. Hierbij hebben wij oog voor de patiënt en voor de apotheker en zijn team. Talent&Care gaat verder dan alleen uren vullen, wij denken graag mee met de apotheek in deze snelle wereld vol met innovatie, nieuwe ideeën en verschillende behoeften. Want ook de patiënten zijn veeleisender geworden, waaronder de oudere patiënt die langer thuis woont. Hierdoor is toezicht op juist medicijngebruik erg belangrijk. De apotheker heeft hier, als zorgverlener, een belangrijke taak. Voornamelijk het bewaken van het medicijngebruik. 

De medicatiebeoordeling

Iedere apotheek is er mee bekend; de medicatiebeoordelingen. IGZ heeft voor 2017 de minimale norm van 100 medicatiebeoordelingen gesteld. Dit in het kader van het welzijn van de patiënt. Dit leidt tot meer administratieve taken voor de apotheker. Maar ook hier kunnen onze studenten waardevolle ondersteuning geven aan uw apotheek. Want door op een adequate manier de juist gegevens te verwerken, kan de apotheker zich focussen op wat telt. Dit is de patiënt. Want zoals het gezegde luidt: ‘een opgeruimd bureau zorgt ook voor een opgeruimde geest.’

 

Onze opdrachtgevers zijn onder andere